Adakah Anda Tahu Apa Opsyen Ganti adalah berhubung dengan kesihatan anda?

Adakah Anda Tahu Apa Opsyen Ganti adalah berhubung dengan kesihatan anda?

Takrif buku teks perubatan alternatif adalah "Satu sistem pemikiran yang adalah kaedah yang berbeza daripada pendekatan ortodoks".

Mari kita membincangkan secara khusus bagaimana ini berkaitan dengan kanser.

Penubuhan perubatan menganggap tumor atau kawasan kanser menjadi keadaan setempat dan perubatan ortodoks dirawat di peringkat tempatan dengan kemoterapi, radiasi atau pembedahan.

Sebaliknya pendekatan alternatif menganggap bahawa kanser adalah satu yang sistemik yang berasal di seluruh badan.

Seperti yang anda lihat kedua-dua pendekatan adalah sama sekali berbeza daripada satu sama lain. Apakah ini bermakna kepada doktor amalan perubatan alternatif ialah untuk merawat hanya kawasan yang terjejas oleh kanser adalah salah sama sekali. Dia merasakan bahawa seluruh badan perlu berada di bawah rawatan.

Pendekatan alternatif merasakan bahawa hanya merawat kawasan yang terjejas adalah untuk hanya melambatkan kemunculan semula penyakit ini di tempat lain dalam badan, yang sebenarnya biasanya kes itu.

Ia adalah jelas bahawa sel-sel kanser adalah berbeza daripada sel-sel normal. Sistem imun mempunyai keupayaan untuk membezakan antara sel kanser dan sel normal dan fungsi utama sistem imun adalah untuk menghapuskan dan / atau memusnahkan mana-mana sel atau syarat ia (sistem imun) yang dianggap sebagai tidak normal.

Ini terbukti dalam pembedahan pemindahan. Contohnya dalam pembedahan pemindahan jantung masalah yang paling besar adalah badan ke dalam mana hati yang baru ditanam adalah penolakan. Pada awal jantung pembedahan pemindahan ramai pesakit meninggal dunia kerana badan mereka tidak akan menerima jantung asing. Ini semua kerana sistem imun mengesan sesuatu yang tidak normal dalam badan di mana ia adalah dalam kawalan.

Perubatan ortodoks menubuhkan sekarang sengaja merendahkan fungsi sistem imun supaya akan ada peluang yang kurang penolakan. Sudah tentu ini meletakkan pesakit pada risiko pelbagai penyakit-penyakit lain, tetapi ia kelihatan sebagai perlu.

Jadi sekarang kita tahu sistem imun yang kuat atau normal menghalang kita sihat dan bebas daripada penyakit, kita boleh melihat mengapa keadaan kanser boleh berkembang jika sistem imun telah lemah dengan ketara.

Kini sudah jelas bahawa rawatan kanser mesti termasuk prosedur untuk merangsang dan mengukuhkan sistem imun ke tahap yang ia boleh sasaran dan memusnahkan sel-sel kanser yang boleh berkembang. Ini bermakna seluruh badan adalah di bawah rawatan dan bukan kawasan tempatan di mana tumor boleh dikesan.

Soalannya ialah "Bagaimana untuk merangsang sistem imun untuk titik bahawa ia boleh sama ada memusnahkan sel-sel kanser atau menjaga tubuh bebas daripada kanser di tempat pertama".

Dalam tahun 1970-an di Universiti Loyola penyelidikan makmal menyeluruh telah berlaku dengan mengambil kira soalan ini tepat. Hasil daripada tahun-tahun penyelidikan telah menjana Perkataan baru untuk perbendaharaan kata iaitu "Laetrile" atau lebih dikenali sebagai vitamin B17.

Selama bertahun-tahun Laetrile telah menjadi rujukan yang sama kepada pendekatan rawatan kanser yang tidak mempunyai kelulusan FDA. Hanya kerana FDA tidak meluluskan tidak bermakna bahawa ia tidak berkesan. Ini adalah kerana kekurangan pemahaman di satu sudut dan banyak faktor bukan perubatan lain di sisi lain.

The Laetrile perkataan sebenarnya telah disalahgunakan dan banyak rujukan kepadanya tidak betul. Sebatian ini ia merujuk kepada adalah Amygdalin. Percaya atau tidak Amygdalin pertama kali digunakan oleh pakar herba Cina bernama Pen T'Sao di 2800 SM

Amygdalin terdapat dalam banyak benih, kacang dan buah-buahan lain dan sayur-sayuran yang paling terkenal adalah benih aprikot. Tanggapan umum adalah bahawa biji aprikot mengandungi sianida oleh itu ia akan membunuh seorang manusia. Dapat diketahui bahawa banyak tumbuh-tumbuhan mengandungi CN (cyanide) kerana itu adalah apa yang melindungi akar dari serangga.

Pada tahun 1952 Ernst Krebs, Jr. selesai proses di mana beliau disintesis kernel aprikot dalam usaha untuk menjadikannya selamat untuk kegunaan manusia. Beliau dipatenkan sebatian ini sebagai "Laetrile". Tujuan proses ini adalah untuk mengambil kesempatan daripada sistem enzim yang telah ditunjukkan untuk hadir dalam tisu malignan. Enzim ini mempunyai keupayaan untuk mengaktifkan pembebasan sianida yang terkandung dalam Laetrile di tapak tumor atau di hadapan sel-sel kanser.

Enzim memainkan fungsi yang sangat penting di dalam tubuh manusia. Lebih daripada 2,000 enzim kini dikenali, tetapi hanya sedikit lebih daripada 200 telah dilontarkan.

Salah satu enzim ini adalah "Rhodanese". Nampaknya jika tumor mengandungi kanser ada sedikit Rhodanese dan sianida itu dibenarkan untuk memusnahkan sel kanser. Bagaimanapun jika tumor BUKAN kanser maka ada yang banyak Rhodanese. Apabila molekul cyanide datang dalam kontrak dengan sel normal Rhodanese yang meneutralkan sianida dan menyebabkan ia menjadi lengai dan membuangnya melalui saluran sisa air kencing.

Dengan kenyataan ini saya percaya saya telah menjawab soalan tentang mengapa sianida yang terkandung di dalam Laetrile tidak mencederakan orang yang mengambilnya, sebenarnya jika badan mereka mengandungi apa-apa sel-sel kanser ia boleh dimusnahkan.

Jika terdapat sebarang pertanyaan, hubungi penulis di maklumat yang terkandung di bawah.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar