Penjagaan Kesihatan Herba - Gunakan Alam Untuk Rawatan

Penjagaan Kesihatan Herba - Gunakan Alam Untuk Rawatan

Dalam usaha untuk menghilangkan rasa sakit atau mengukuhkan organisma orang telah beralih kepada alam semula jadi untuk ubat-ubatan. Amalan ini, untuk mencari tumbuhan yang terbaik yang akan membantu tubuh mendapatkan lebih kuat dan melawan sebarang penyakit jenis, bermula dari zaman purba, apabila orang menemui banyak herba dengan sifat-sifat penyembuhan yang kuat. Masyarakat Sumeria, orang Yunani, Rom, orang Cina dan orang Ibrani semua telah menggunakan ubat-ubat herba dalam mengubati penyakit yang mereka telah berhadapan dengan.

Sebagai masa berlalu, orang terlupa tentang kesan-kesan positif daripada bahan-bahan semula jadi dan sebaliknya memilih ubat-ubatan yang ditetapkan oleh doktor moden. Namun, kecenderungan rujuk kembali ke alam semula jadi dan penggunaan pada maksimum produknya bertambah.

Orang semakin sedar bahawa sifat mempunyai lebih untuk menawarkan kepada mereka yang bersedia untuk mencuba ubat pelengkap dan alternatif. Mengikuti trend yang baru set akan hijau, orang memilih ubat mereka menurut paham mereka bahawa tidak ada yang lebih baik daripada menggunakan produk berasaskan herba dan bahan semulajadi yang lain itu.

Mengikuti trend yang sama, banyak syarikat telah mula untuk menghasilkan ubat-ubatan, pembekal pencernaan dan produk kosmetik berasaskan semata-mata kepada herba atau daripada herba yang digabungkan dengan bahan-bahan lain, biasanya asal asli juga. Biasanya, syarikat-syarikat mengiklankan produk mereka sebagai bentuk moden ubat purba. Hubungan dengan budaya dan gaya hidup yang berbeza kadang-kadang berdoa seperti Tibet dan budaya dan jaminan Cina diberi bahawa produk mengikuti rapat resit tradisional diturunkan dari generasi ke generasi.

Seperti yang disebutkan sebelum ini terdapat banyak syarikat-syarikat yang menghasilkan ubat semula jadi. Kebanyakan mereka mempunyai asal-usul mereka di India dan China, tetapi negara-negara lain diwakili juga. Syarikat yang paling terkenal seperti dari Amerika dipanggil penjagaan Himalaya Kesihatan Herba dan menyampaikan produk-produknya di dalam Amerika Syarikat, dan juga di negara-negara lain. Terdapat syarikat-syarikat yang terletak di Eropah yang juga menghasilkan ubat semula jadi dari herba. Salah satu syarikat itu terletak di London dan ia dipanggil Greenleaves Penjagaan Herba.

Internet telah memberi sumbangan besar kepada penyebaran produk naturist dan diet melalui kedai-kedai dalam talian. Mereka boleh didapati kepada sesiapa berminat dengan produk tersebut dan mereka mempunyai kelebihan yang dihantar ke alamat yang dinyatakan oleh pembeli. Selain itu, terdapat forum khusus yang orang boleh mengetahui benefices dan keburukan produk yang tertentu.

Walau bagaimanapun, tidak semua produk naturist benar-benar berkesan. Herba yang digunakan dalam pembuatan produk naturist itu tidak sentiasa baik atau dipilih dengan teliti. Itulah sebabnya ia adalah dinasihatkan untuk berunding dengan doktor sebelum mengambil apa-apa jenis pil yang boleh memudaratkan anda dan bukannya pengawetan.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar