Peppermint Oil - Natures Extract Super

Peppermint Oil - Natures Extract Super

Anda lebih suka tertanya-tanya jika anda tahu bahawa pudina sebenarnya adalah baka yang dibawa di bumi dengan gabungan dua yang lain. Sebenarnya adalah kacukan antara Its Watermint (nama saintifik adalah Mentha aquatica) dan Spearmint (nama saintifik: Mentha spicata). Asal-usul kilang itu berada di Eropah tetapi ia kini ditanam secara meluas di seluruh dunia.

Pada mulanya ia dianggap sebagai spesies, tetapi di seluruh dunia ia kini dipersetujui untuk menjadi hibrid. Penggunaan utama pudina terletak pada penggunaan minyak. Peppermint biasanya dianggap sebagai ubat yang tertua yang diketahui selama lebih daripada 10 ribu tahun. Menthol adalah juzuk utama pudina yang menjadikan penggunaannya yang berdaya maju dalam pelbagai rangkaian produk, yang terdiri daripada ais krim, penyegar mulut, gusi mengunyah dan teh.

Minyak yang diekstrak daripada pudina mengandungi sebatian kimia seperti ester menthyl, menthone dan asetat juga menthyl. Peppermint telah rasa paling awal dan terkenal dengan kuih-muih. Banyak syampu dan sabun mengandungi minyak pudina di dalamnya, untuk memberikan sensasi sejuk dan menenangkan pada kulit apabila digunakan. Malah sini adalah salah satu teknik yang akan mencantikkan waktu mandi anda. Letakkan beberapa titik minyak pudina dalam tab mandi atau baldi air yang anda gunakan untuk mandi anda, dan kemudian mempunyai tab mandi kepala dengannya. Anda akan mendapati bahawa sakit kepala anda telah lenyap dan badan anda telah memperoleh bau yang menyenangkan.

Jika ada individu yang mengalami apa-apa jenis masalah pencernaan, maka tidak ada ubat lain yang lebih baik daripada minyak pudina itu. Jika setiap kali selepas makan, segelas air dicampur dengan beberapa titik minyak pudina diambil, ia bukan sahaja rasa baik, tetapi juga akan meningkatkan kemampuan tubuh penghadaman anda.

Minyak pudina juga mempunyai kebolehan penyembuhan banyak. Minyak ini melenyapkan kejang perut, menjaga kembung dan gas masalah. Ia membantu dalam pengeluaran yang lebih baik dan peredaran cecair penghadaman. Hanya dalam kes anda tertanya-tanya bagaimana anda boleh memasukkannya ke dalam hari anda dengan kehidupan hari, apa yang anda perlu lakukan adalah meletakkan beberapa titik minyak pudina ke dalam teh anda mendidih, sejuk ke bawah dan minum. Ini perlu menyelesaikan semua kecil, penyakit perut yang berkaitan anda. Minyak pudina juga boleh digunakan secara luaran, untuk merawat selesema, pelbagai demam dan serombong bersama. Ia mempunyai kesan penyejukan pada badan dan janji-janji kelonggaran dalam banyak penyakit pernafasan. Dan untuk sebab yang sama ia digunakan secara meluas di spa untuk urutan badan.

Peppermint juga mengandungi ciri-ciri antiseptik, dengan itu ia secara meluas digunakan dalam jenis ubat gigi, kerana ia membantu melawan gigi reput dan kuman, dan terutamanya; menghilangkan bau mulut. Satu perkara yang perlu dijaga walaupun adalah hakikat bahawa, walaupun minyak pudina digunakan secara meluas dalam pelbagai kaedah ubat rumah, kita tidak perlu menggunakan minyak ini apabila terdapat pedih ulu hati, kerana ia boleh menyebabkan sfinkter yang terletak di antara perut dan esofagus untuk berehat, yang sekali lagi boleh menyebabkan pedih hulu hati semakin teruk.

Bukan sahaja pada badan kita, tetapi minyak pudina juga boleh digunakan sebagai penghalau semut. Campurkan minyak pudina dan air dalam perkadaran yang sama dan kemudian semburan di rumah sekitar semut kawasan berisiko, dan anda akan melihat dalam masa satu atau dua hari itu semut telah hilang, dan anda tidak perlu mempunyai mereka kembali sekurang-kurangnya untuk satu atau dua minggu.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar