Pemulihan Semulajadi Untuk Bronkitis, Apa Adakah Mereka?

Pemulihan Semulajadi Untuk Bronkitis, Apa Adakah Mereka?

Badam kaya dengan kalium, kalsium dan magnesium. Mereka terkenal dengan kuasa penyembuhan penyakit pernafasan dan telah dikenali sebagai antara yang terbaik ubat semula jadi untuk bronkitis. Madu juga baik untuk melegakan batuk, potong bawang ke dalam mangkuk kemudian menutupinya dengan madu, membolehkan ia berdiri semalaman kemudian keluarkan bawang. Ambil satu sudu teh empat kali sehari.

Bawang adalah expectorants yang baik. Lemon juga membantu dalam menyingkirkan bakteria dan lendir dari sistem pernafasan. Grid satu sudu teh lemon dan menambah kepada satu cawan air mendidih, curam selama lima minit ketegangan dan minuman. Air membantu mencairkan mukus lebih menjadikannya mudah untuk batuk out.One boleh menggunakan air dari rawatan wap.

Satu lagi remedi semulajadi untuk bronkitis adalah untuk mengisi tenggelam dengan air panas kemudian bengkok ke bawah kepadanya dan tutup dengan tuala kemudian nafas dalam. Anda boleh menambah kayu putih, pudina atau minyak rosemary. Daun bay bertindak sebagai ekspektoran dan yang terbaik diambil dalam teh. Ambil satu daun ke dalam satu cawan air mendidih. Daun bay tidak boleh diambil apabila seseorang itu mengandung. Halia adalah satu lagi ekspektoran yang berfungsi dengan baik dengan teh, separuh curam sudu teh, secubit ulas tanah kayu manis untuk satu cawan air kemudian minum.

Satu lagi remedi semulajadi adalah kehangatan yang lama mustard plaster. Ia melegakan gejala pelbagai penyakit pernafasan, termasuk bronkitis. Ambil satu sudu mustard kering dan bercampur dengan 4 sudu besar tepung. Masukkan air suam cukup untuk membuat pes berair. Minyak dada dengan lelemak sayuran atau minyak zaitun, kemudian merebak campuran mustard di atas sekeping kain, kain kasa, kain kasa atau penutup tuala dapur dengan bahagian yang sama. Sapukan pada dada. Simpan di tempat sehingga sejuk, tetapi memeriksa setiap beberapa minit untuk memastikan ia tidak membakar kulit.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar